I kdyby měl někdo z internetových podnikatelů a firem nabídky, jaké se neodmítají, i kdyby měl pro své zákazníky něco, co by těmto přišlo stoprocentně náramně vhod, nebylo by to nic platné, kdyby se nenašel nikdo, kdo by si to tady dokázal pořídit. A tak jednoznačně nestačí pořídit si nějaký ten web, na kterém by se to nabízené představilo potenciálním kupcům. Je také třeba postarat se o to, aby si sem potenciální zájemci určitě našli cestu. Což je na internetu docela složitá záležitost, vzhledem k tomu, kolik je zde už uloženého materiálu, mezi nímž se kdeco snadno ztratí.
A zatímco není problémem si pořídit podnikatelský web, se zajištěním si jeho návštěvnosti už je to komplikovanější. Protože je třeba ostatní uživatele internetu oslovit a přimět je k tomu, aby projevili zájem, a to je pro jednotlivce vlastnící web pomalu nemožné.
A když to nedokážou podnikatelé samotní, musí jim v tom něco pomoci. A tím něčím je optimalizace pro internetové vyhledávače, ve zkratce SEO.
Když nabídne profesionální agentura SEO nějakému webu, vlastně ho zdokonaluje. Odstraňuje z něj totiž nedostatky, které brání lepšímu umístění v internetových vyhledávačích, a tím zajišťuje, že se onen web dostane postupně na stále lepší místo ve vyhledávačích, až tam, kde hledá internetová veřejnost nejčastěji. A když lidé po zadání hledaného klíčového slova uvidí ihned odkaz směřující na onen optimalizovaný web, také ho navštíví. A podobná návštěva je prvním krokem k realizaci nějaké té obchodní transakce, kvůli níž web existuje.
Je logické, že jde o zajímavou a zisk přinášející činnost, a tudíž se za ni platí. Takové ceny za SEO se pochopitelně různí, a ne vždy jsou zrovna nízké, ale přesto se vyplatí si za kvalitu připlatit. Protože jenom s dokonalou optimalizací se dá v internetových vyhledávačích i na trhu skutečně uspět.