Základ tohoto typu automobilu můžeme hledat mezi jeho “sourozenci“, Volkswagenu T-Crossu nebo Arony. Premiéra tohoto modelu byla představena na veletrhu v Ženevě.
Název je stejný jako u SUV pro čínský trh. Jako Škoda Scala, tak i toto vozidlo má platformu z MQB Ao, a ždíme z ní naprosté maximum. Je tím pádem mnohem větší než Seat Arona či Volkswagen T-Cross.
Vzdálenost předních a zadních kol má 2,651 metrů, je tedy skoro o 0,1 metrů delší než výše zmíněné typy aut. Podle zástupců Škody to má pomoci pasažérům na zadních sedačkách k většímu komfortu. Na délku má celkově 4,241 metrů.
Kufr je o velikosti 400 litrů, pokud ale sklopíte zadní sedadla, naskytne se Vám prostor o velikosti 1395 litrů. Jakmile sklouzne Váš pohled na přední světlomety, zaujme Vás, že jsou dělené s páskem LED pro denní svícení. Návrháři se nejspíše inspirovali modelem Citroën C4 Caktus.
Interiér je velice podobný jako má hatchback Scala. Ve standartní verzi má tento automobil na palubní desce klasické budíky, kdo si je ale ochoten připlatit, může mít digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce.
Motor je shodný s modelem Scala, má tedy tříválec 1.0 TSI s výkony 70kW (převodovka o pěti stupních) a 85 kW (šestistupňová nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka). Můžete mít samozřejmě diesel 1.6 s 85 kW nebo dokonce plynový 1.0 G-Tec s výkonem 66 kW. Tento plynový motor má šestistupňový manuál a nádrže na 14,2 litru CNG.
Připlatit si můžete i za sportovní verzi, jsou tu odlišné tlumiče a 10 mm nižší světelná výška.
Základní cena Škoda Kamiq je 379 000 korun, přičemž budete mít k dispozici tříválec 1.0 TSI a výbavu Ambition. Budete mít k dispozici klimatizaci, tempomat, barevný dotykový displej, LED světlomety, devět airbagů, automatické brzdění nebo asistenci pro udržení jízdy v pruhu.
Kamiq Style má oproti klasické verzi Ambition navíc Bi-LED světlomety (možnost přepínání mezi tlumeným a dálkovým světlem) a sekvenčními blinkry vpředu a vzadu (větší bezpečnost). Infotainment má větší displej, zvládá i pokročilé zobrazení smartphonu a vzadu jsou parkovací senzory.
Ve všech případech, ať jde již o klasický tříválec nebo diesel, si připlatíte o 58 000 korun více.